Hur kan du fortfarnade lee?

Läs igeom det här! Jag tror att det kommer vara värt det!

För några dagar sen frågade en vän till mig, "hur det kommer sig att jag kan lee så mycket?"
Jag förstod inte alls vad han menade, men han sa:
Du har en syster som har vair sjuk så länge du kan minnas, det påverkar ditt liv varje dag. Du och hela din familj måste anpassa er efter henne varje dag. Folk tänker förutfattade tankar om din syster varje minut.
Blickarna de ger er på bussen eller almänna plattser får dig att känna dig obekväm.
Själv har du en sjukdom som gör att du kommer få leva med fläckar över dina armar och kanske hela din kropp resten av ditt liv. Du kommer inte kunna åka utomlands eller visstas utomhus i solen på sommrarna.
Du kommer kanske till och med få canser pga din sjukdom.
Hur kan du fortfarnade vara så gald och lee?


Detta fick mig att haja till.
Men mitt svar var så självklar.
Jag ser inte till mina problem. Jag tycker inte ens att jag har några problem. Min syster ger mig kärlek och insperation varje dag. Hon ser inte annorlunda på människor för att de inte har några ben eller är mörka i hyn. Hon älskar alla lika mycket. Även om de tillhör hennes familj eller är en främling. Hon kommer möt dem med öppna armar, no matter what!
Det insererar mig.
Jag hade inte på långa vägar varit den person som jag är idag om det inte hade varit för min syster.
Jag älskar henne av hela mitt hjärta.
Min sjukdom, varför skulle den stoppa mig? Jag kan ta på mig kläder och gå ut i solen. Jag kan fortfarnde leva!
Jag tror av hela mitt hjärta att jag kommer att bli helad.
det handeler inte "om" jag kommer bli helad för mig.
Det handlar om NÄR jag kommer bli det.


Det handlar om att se till det du har.
Vara tacksam för det, och älska det av hela sitt hjärta.


En stor idol för mig är Nick Vujicic.
Han föddes utan ben och utan armar men ändå är han lycklig.
Han tar vara på sitt liv, och lär andra leva sitt.
det är storhet för mig.


Han säger "jag kommer aldrig kunna hålla min frus hand, men jag kommer kunna hålla henns hjärta"
Det är att se möjligheternai det man har.

Hoppas ni orkade läsa igenom allt det här. Och kanske att ni blev lite insperrerade :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0