Det kliar i fingrarna på mig!

Ja detta var mycket märkligt!
Jag känner hur något djupt inom mig håller på att förändras! =0
Det är om en hunger och ettt begär som bara måste släckas!

JAG bara MÅSTE baka!
Det är ju så sjukligt roligt!
Få veva ihopa alla ingridenserna till en härlig och tjock smet, hälla upp det i små söta formar,
ställa in det i ungen och känna aromerna och dofterna spridas i hela köket.
Förbereda en tjock och vacker glasyr och sedan smeta på rikligt över muffinsen.
Som toppen på verket sätter du på en vacker dekoration tex en stor saftig jordbugge
som kronan på verket på all den smältande chokladen.

Det mest konstiga och mest förskräckliga är att jag inte alls är ett dugg sugen på att äta dem!
Utan bara att få göra dem, lägga in dem i frysen och vänta på att de ska komma några fikasugna hem till mig.

(Jag tror att om mim mamma läser det här inlägget skulle hon först svimma av fövårnig, och sen få glädjetårar a stolthet.)

Så nu vet ni det, att om kännslan håller i sig i några dagar till jag kommer hem, då kommer min frys vara proppfull med fika som bara väntar på att just du ska komma och fika hos mig! =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0